lundi 4 février 2008

Epigrammata XXXV - More Than I Can Use

Age is an extender as well as a filth breeder;
The crumples it allows harbor all kinds of germs.

Leptospira interrogans for instance might drip off any tight
_________________ ____________________thigh
But will prosper in the dimples of unquestionable cellulite.
The same with Candidatus melancholiae.

The cockles of my heart are swollen by the time
I've passed accreting into those.
And this is the result of it.

Please grant me a little extra time, I possibly
Can once again tauten that gained surface
Into one over life-sized experience.
The science of a dotard.

Nov XXVI, MMVI

XXXV Plus que dont j'aurais l'usage

L'âge est un élargisseur ainsi qu'un facteur de saletés.
Les fronces qu'il permet hébergent toutes sortes de germes.

Leptospira interrogans, par exemple, dégoulinerait droit d'une cuisse bien lisse
Mais elle prospère dans les multiples fossettes dues à la cellulite.
Pareil avec Candidatus melancholiae.

Les replis de mon cœur sont gonflés par le temps
Que j'ai passé à les ramasser
Et voilà le résultat.

Accorde-moi, s'il te plaît, un petit sursis, je pourrais
Rendre la surface gagnée à nouveau toute tendue
En une expérience plus grande que nature –
La science d'un barbon.

XXVI Nov MMVI & XXI Jan MMVII

Aucun commentaire: